Формула успіху молодого вчителя (ІІ частина).

Формула успіху молодого вчителя, на мою думку, це усвідомлення вагомості свого вибору, сприйняття даної професії не як знаряддя заробітку,а як інструмент успіху, як фундамент майбутнього суспільства.
Коли ми приходимо до школи, проводимо уроки, навчаємо та виховуємо майбутнє покоління, тим самим створюємо своїми руками майбутнє нашої країни. А яке задоволення отримуємо, коли бачимо дитячі очі, щирі посмішки та невпевнену ходу. Я погоджуюсь, звісно, з тим, що робота вчителя — досить складна робота. Це постійні конспекти, календарно-тематичні планування, перевірка зошитів та контурних карт.

На мою думку, відносини між учнем та вчителем ніколи не бувають повністю рівними — на це впливає й різниця у віці, і неоднаковий життєвий досвід. Але, я в впевнена на 100%, що ці відносини повинні проявлятись у взаємоповазі, взаєморозумінні, відкритості та щирості. Кожна дитина шукає у вчителеві кращого друга та наставника, звернувшись до якого, вона може розраховувати на те, що її вислухають, зрозуміють, сприймуть всі її проблеми та дадуть цінну пораду.

Отже, любі колеги, учитель — не просто професія, це покликання.

На мою думку, викладання вимагає повної самовіддачі, цілковитої витрати розумових, фізичних та духовних сил, учитель зобов’язаний бути дуже гарним психологом, щоб уміти розпізнати найкращі якості та схильності у свого учня та допомогти їх розкрити. Учитель завжди намагається знайти індивідуальний підхід до учня, бо кожна дитина має свій неперевершений та дивовижний талант від природи, а головна задача вчителя — допомогти розкритись його здібностям.

Від педагогів вимагається: бути коректними, уважно ставитися до дітей, виявляти цікавість до своєї роботи, предмету.

На мою думку, сучасному вчителю необхідно володіти такими якостями як терпіння, інтелігентність, освіченість, тактовність, уважність, мобільність, ерудованість та стресовитривалість, мати почуття стилю, смаку, міри, на гарному рівня володіти технічними інформаційними засобами.

Відмінними рисами справжнього педагога повинні бути нестримне бажання постійно саморозвиватися, самовдосконалюватись та неперервно розширювати власний світогляд. Справжній вчитель не перестає постійно здобувати знання, бо педагогіка – це наука, яка не стоїть на місці, це постійний рух тільки вперед.

Сучасне життя безупинно змінюється, і з кожним роком у дітей з’являються нові інтереси та нові ідеали, але, щоб здобути довіру та повагу у школярів, учителю не обов’язково поділяти їх погляди, але знати про них просто необхідно.

По-справжньому гарний педагог повинен проявляти максимальну делікатність у відносинах з дітьми, бути уважним до того, що їм подобається. Необхідно враховувати, що все сказане вчителем може сильно вплинути на інтелектуальний та духовний розвиток дитини. Н. К. Крупськая говорила: «Для хлопців ідеї невіддільні від особистості. Те, що говорить улюблений вчитель, сприймається зовсім інакше, ніж те, що говорить чужа їм людина. Тільки при правильних взаємовідносинах можна вчити і виховувати. Не лякати, не лестити та задобрювати, а зрозуміти та підібрати особливий ключик до кожного».

Робота, що пов’язана з викладанням, завжди вважалася дуже складною, але в той же час поважною діяльністю.
Дуже точно про вчителя писав відомий поет С. Л. Соловейчик: «Він актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та далеко не завжди бажають лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в самому собі, тільки у свідомості величі своєї справи».

Це і є формула успіху молодого вчителя, яка відповідає на всі поставленні питання.