Положення
про організацію пропускного режиму і правила поведінки відвідувачів у ЗЗСО №50 Святошинського району м. Києва
2.1.Охорона приміщень школи забезпечується сторожами відповідно до їх посадових інструкцій і функціональних обов’язків;
2.2. Відповідальність та контроль за порядком здійснення пропускного режиму в приміщення школи покладається на:
— керівника закладу (або особу що виконує його обов’язки);
— заступників;
— завідувача адміністративно-господарчої частини;
— чергового адміністратора;
— сторожів.
2.3. Виконання вимог, що визначаються даним Положенням, є обов’язковим для працівників, які постійно або тимчасово працюють, учнів та їх батьків, юридичних та фізичних осіб, що виконують свою діяльність чи знаходяться з інших причин на території школи.
2.4. З метою ознайомлення відвідувачів з пропускним режимом і правилами поведінки це Положення розміщується на інформаційних стендах у приміщенні школи та на офіційному веб-сайті.
3.1. Пропускний режим у будівлю, а також відчинення/зачинення дверей забезпечують чергові сторожі. Центральний вхід закритий у робочі дні з 8:40 до 12:10, а у вихідні та святкові неробочі дні — постійно.
Контрольно-пропускний режим для учнів:
Контрольно-пропускний режим для працівників школи:
Контрольно-пропускний режим для батьків (законних представників) здобувачів освіти:
Батькам (особам, які їх замінюють) забороняється:
Контрольно-пропускний режим для відвідувачів школи:
Відвідувачі, які перебувають у приміщенні школи зобов’язані:
Відвідувачам забороняється:
Факти порушень громадського порядку і завдані збитки приміщенню фіксуються в установленому порядку особами, які здійснюють пропускний режим.
У разі виникнення загрози життю та здоров’ю учасникам освітнього процесу, заподіянню шкоди майну закладу освіти, сторожі повинні негайно скористатися «тривожною кнопкою» для виклику групи швидкого реагування
Працівники засобів масової інформації пропускаються в будівлю школи за акредитаційними посвідченнями/картками тимчасової акредитації при наданні редакційного посвідчення та за погодженням Київської міської державної адміністрації.
Пропускний режим до будівлі школи на період надзвичайних ситуацій обмежується.
За встановленим сигналом оповіщення всі учасники освітнього процесу та відвідувачі евакуюються з будівлі згідно з планами евакуації, що знаходяться на кожному поверсі в приміщенні школи та затвердженими інструкціями.
І. Загальні правила
1.1. Учні приходять у школу за 15 хвилин до початку занять за розкладом.
1.2. Учні школи вітаються з персоналом, вчителями та іншими дорослими.
1.3. Приходити до школи необхідно в чистій, випрасуваній одежі ділового стилю та чистому взутті, з охайною зачіскою.
1.4. Черговий адміністратор або педагог-організатор у разі порушення вимог пропонують привести себе в належний вигляд. Зауваження фіксують у журналі щоденного контролю та у щоденнику учня. Неохайний учень отримує попередження, про що його батьків інформує класний керівник.
1.5. Відвідування навчальних занять, бібліотеки, їдальні школи у верхньому одязі не дозволяється.
1.6. Учням заборонено приносити до школи не потрібні для занять речі.
1.7. Користування мобільними телефонами під час проведення уроку суворо забороняється. Телефон повинен бути вимкнений або у беззвучному режимі. При неодноразовому порушенні цієї вимоги телефон забирається і передається батькам учня у той же день.
1.8. Пропуски учнем навчальних занять з поважної причини підтверджуються необхідними документами.
1.9. Учням заборонено без дозволу заходити до навчальної частини та інших кабінетів школи, де працює адміністрація школи.
1.10. Усі школярі зобов’язані берегти шкільне майно, зелені насадження на території школи, бережливо поводитися зі своїми речами та речами товаришів.
1.11. Учні школи зобов’язані дбайливо ставитися до роботи технічного персоналу школи, зберігати чистоту й порядок у туалетних кімнатах, коридорах, виконувати санітарно-гігієнічні правила.
1.12. У разі навмисного пошкодження шкільного майна батьки учня зобов’язані відшкодувати матеріальні збитки.
1.13. Суворо забороняється тютюнопаління в школі та на її території.
ІІ. Поведінка учнів на уроках
2.1. Після дзвоника учень школи займає своє місце в класі, готує необхідні для уроку речі.
2.2. Запізнення учнів на заняття без поважної причини фіксуються класним керівником.
2.3. Кожний навчальний день розпочинається із виконанням Гімну України, о 09:00- загальна хвилина мовчання.
2.4. За кожним учнем класу на заняттях закріплюється постійне робоче місце. Учень має право пересідати на інше тільки з дозволу вчителя.
2.5. Під час уроку учневі необхідно дотримуватися дисципліни й порядку, не залишати після себе сміття, папір на столах, підлозі.
2.6. Після закінчення заняття учні мають час для відпочинку та підготовки до іншого уроку.
2.7. На уроки фізкультури учні з’являються у спортивній формі відповідно до сезону. Для переодягання у спортивному залі функціонують роздягальні.
2.8. Підручники мають бути акуратно обгорнуті. У них не можна загинати сторінки, робити підкреслення, виривати сторінки та ін. Псування, втрата підручника відшкодовується згідно з нормативними документами.
2.9. Зошити учні ведуть чисто, охайно, у відповідності з вимогами орфографічного режиму, підписи мають відповідати встановленим зразкам.
2.10. Учні користуються електроними щоденниками на платформі Єдина школа.
2.11. У разі порушення дисципліни учнем школи класний керівник інформує його батьків. Неодноразове порушення учнем дисципліни тягне за собою виклик до школи батьків та впровадження проти батьків відповідних дій, встановлених законодавством.
2.12. Учням школи не дозволяється самовільно залишити школу до закінчення навчальних занять, це розглядається як порушення дисципліни.
2.13. У разі захворювання учень відвідує медпункт, за показниками отримує звільнення від занять, інформує про це класного керівника та чергового адміністратора і тільки потім залишає школу.
2.14. Спілкування зі старшими, однолітками має бути виваженим, привітним і доброзичливим. Учень не повинен допускати принизливі й образливі вислови, вживати ненормовану лексику та ін.
2.15. Зі школи учні виходять спокійно, дотримуючись порядку.
2.16. Після закінчення занять та позаурочних заходів учні не мають права знаходитись у приміщенні школи без нагляду педагогічних працівників.
ІІІ. Поведінка учнів під час перерв
3.1. Під час перерви учні 1-11-х класів переходять з одного навчального кабінету в інший (за умови проведення фізики, інформатики, трудового навчання, хімії, фізичної культури. Учнів 1-4 класів учитель переводить з кабінету до кабінету організовано).
3.2. Особливо уважними треба бути учням під час руху сходами. При пересуванні слід триматися правого боку.
3.3. Учням забороняється бігати сходами, штовхати одне одного, створювати конфліктні ситуації, використовувати непристойні вирази і жести.
3.3. Заборонено під час руху коридорами вживати їжу, напої, штовхатися, розмахувати руками, галасувати. Вживання їжі учнями дозволяється тільки у шкільній їдальні.
ІV. Поведінка учнів поза школою
4.1. Учень школи зобов’язаний бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у стосунках.
4.2. Бути уважним до дорослих, маленьких дітей і літніх людей.
4.3. Дотримуватися правил дорожнього руху та поведінки в міському транспорті, громадських місцях.
4.4. Дбайливо ставитися до природи.
4.5. Забороняється вживання алкогольних напоїв.
4.6. Учень школи повинен дотримуватися мовного етикету, не дозволяти нецензурних висловлювань.
4.7. Перебування без дорослих у місцях відпочинку, прогулянки містом тощо для учнів 9-11-х класів дозволяються до 22 години.
Демократичний підхід до зовнішнього вигляду школяра передбачає відсутність форми єдиного зразка, що дозволяє учневі реалізувати свою індивідуальність і неповторність.
5.1. Кожен учень зобов’язаний з’явитися до школи чистим і охайно одягненим.
5.2. На уроки фізкультури і заняття спортивних секцій учні приходять у спортивній формі.
5.3. На уроках трудового навчання учні повинні бути у спецодязі (халат – хлопці, косинка, фартух – дівчата).
Дані правила внутрішнього розпорядку є обов’язковими для виконання всіма учнями школи.
VІ. Заохочення за успіхи.
— за активну участь в окремих шкільних, позашкільних заходах, сумлінне виконання громадських доручень тощо – у вигляді запису-подяки;
— за активну участь у житті класу та школи, у роботі гуртків, секцій, студій тощо, роботі органів шкільного самоврядування, активну участь у благоустрої навчального закладу тощо – нагородження грамотою шкільного рівня (на підставі рішення Ради школи за поданням класного керівника, керівників гуртків, секцій, студій тощо);
— за особливі успіхи у навчанні, спортивні досягнення, участь у роботі Малої академії наук, участь у інтелектуально-творчих конкурсах та турнірах різного рівня – нагородження грамотою шкільного рівня (на підставі рішення Ради школи за поданням класного керівника, учителя-предметника тощо);
— за особливі успіхи у навчанні, високі спортивні досягнення, досягнення у роботі Малої академії наук, в інтелектуально-творчих конкурсах та турнірах різного рівня;
— за здобуття призового місця (І-ІІІ) на ІІ-III етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, за високі досягнення в роботі Малої академії наук, перемогу у ІІ-ІІІ етапах інтелектуально-творчих конкурсів та турнірів – нагородження грамотою районного та регіонального рівнів, пам’ятними подарунками тощо (за поданням Ради навчального закладу);
— за високі досягнення у навчанні – нагородження Похвальним листом (3-8, 10 класи), отримання свідоцтва про здобуття базової загальної середньої освіти з відзнакою (9 клас), отримання свідоцтва про здобуття загальної середньої освіти особливого зразку, нагородження срібною або золотою медаллю (11клас) (за умови відповідності результатів змісту вимог нормативних документів);
— за особливі успіхи у вивченні окремих предметів – нагородження Похвальною грамотою (11клас) (за умови відповідності результатів змісту вимог нормативних документів);
— за високі навчальні досягнення, результативність участі в олімпіадах, інтелектуально-творчих конкурсах, турнірах тощо, які сприяють позитивному іміджеві навчального закладу, підвищенню його рейтингу на рівні району, регіону, Всеукраїнському та міжнародному рівнях – відзначення премією відповідно до вікової категорії учня (на підставі рішення Ради школи, за підтримки адміністрації закладу та батьківської громадськості).
— інші форми заохочень на підставі рішення Батьківської ради закладу (нагородження пам’ятними подарунками, окремими преміями тощо).
VІІ. Правила внутрішнього розпорядку для батьків учнів (осіб, що їх замінюють).
7.1. Права батьків (осіб, що їх замінюють).
Батьки та особи, що їх замінюють, мають право:
— брати участь у роботі органів державно-громадського самоврядування шкільного рівня (батьківському комітеті, Батьківській раді, Раді школи, конференції), інших рівнів – районного, міського, регіонального;
— вносити пропозиції щодо поліпшення якості освітніх послуг у школі, організації навчально-виховного процесу, покращення матеріально-технічної та навчально-методичної бази школи, брати участь у їх реалізації на благодійних началах;
— звертатися до педагогічних працівників навчального закладу в індивідуальному порядку, колективній формі щодо вирішення питань навчання, виховання та розвитку дитини, проблем в учнівському колективі;
— отримувати від навчального закладу кваліфікаційної допомоги (інформаційної, консультативної та іншого порядку) щодо дотримання, охорони та захисту прав, свобод та інтересів дитини, членів його сім’ї;
— вимагати дотримання в навчальному закладі громадського порядку, всіх видів безпеки життєдіяльності, всебічно цьому сприяючи.
7.2. Обов’язки батьків (осіб, що їх замінюють).
Батьки та особи, що їх замінюють, зобов’язані:
— неухильно дотримуватись чинного законодавства, зокрема, що діє в сфері освіти;
— знати та дотримуватись положень основних організаційно-правових документів школи (Статуту, Положення про раду школи, Батьківську раду школи та ін.), сприяти їхньому неухильному дотриманню з боку дітей;
— постійно піклуватися про фізичне, психічне, емоційне здоров’я дитини, створювати оптимальні умови для його формування як особистості, для розвитку його індивідуальних здібностей;
— забезпечувати дитині гідне утримання, відповідні умови для навчальних занять, занять за інтересами;
— здійснювати контроль за рівнем організації та якості дозвілля дітей у позаурочний час;
— проводити систематичну роботу з дитиною з метою її безпеки, профілактики травматизму та нещасних випадків, з метою недопущення впливу на дитину негативних соціальних явищ (тютюнопаління, наркоманії, комп’ютерної залежності та ін.);
— систематично відвідувати навчальний заклад для з’ясування питань навчання, виховання і розвитку дитини як в індивідуальному порядку, так і за запрошенням на батьківські збори, на інші заходи, що стосуються взаємодії сім’ї та школи.
7.3. Перелік забороненого.
Батькам (особам, що їх замінюють) забороняється:
— ухилятися від виконання своїх обов’язків, утримання, забезпечення відповідних умов для навчальних занять стосовно дітей;
— перешкоджати відвідуванню дітьми навчальних занять, запобігати розвиткові особистих здібностей дітей, формуванню в них основних компетенцій;
— застосовувати стосовно дітей будь-які форми психічного або фізичного насилля, припускатися жорстокого поводження з дітьми;
— незаконно використовувати дитячу працю, допускати участь дітей у будь-яких торгівельних операціях;
— змушувати дитину брати участь у релігійних заходах, діяльності політичних партій, інших угрупувань тощо;
— перебувати у приміщенні закладу під час навчальних занять без дозволу чергового адміністратора, без супроводу педагогічного працівника (класного керівника);
— з’ясовувати у приміщенні та на території школи будь-які стосунки, непорозуміння, розв’язувати будь-які конфліктні ситуації з дітьми (як власними, так і з тими, що не входять у склад сім’ї) без присутності педагогічних працівників закладу;
— перешкоджати своїми діями навчально-виховному процесу в тому числі – відволікати вчителя від виконання своїх обов’язків для вирішення організаційних, господарчих питань, з’ясування непорозумінь тощо;
— перебувати на території закладу у нетверезому стані, під дією наркотичних, токсичних речовин тощо;
— палити у приміщенні школи, на її території, поряд з територією школи;
— перебувати в осінньо-зимовий період у верхньому одязі в навчальних приміщеннях закладу.
7.4. Відповідальність за порушення.
Батьки (особи, що їх замінюють), які припустилися порушень, визначених даними Правилами внутрішкільного розпорядку, притягуються за поданням керівника або уповноваженого ним працівника до відповідальності в порядку, передбаченому чинним законодавством.
7.5. Заохочення.
До батьків (осіб, що їх замінюють) можуть бути застосовані різні форми заохочень: відзначення подякою, грамотою шкільного рівня — за активну участь у житті класу, за відповідальне ставлення до виховання сина/доньки (за поданням класного керівника); за активну участь у житті школи (за поданням Батьківської ради).